Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Måndag den 16 Oktober 2012

Av valkyria70 - 16 oktober 2012 00:16

 

Det är måndag till tisdag nu. Klockan har passerat midnatt.

Sitter här och ugglar framför datorn. Har hållt på och fixat och trixat med lite foton nu ikväll. Det är ju ett av mina största intressen här i livet.

Idag har jag varit hos min väninna och haft det bra. Hon bjöd på kalops. Vet ej när jag åt det senast. Det är ju inget jag lagar själv iallafall. Lång kok är inget för mig.

Har varit på samtal idag hos min ja vad ska man kalla henne. Ja det är en kvinna jag iallafall går och pratar av mig hos. Var där i 45 minuter iallafall och pratade av mig lite skit. Det behövs ibland. Men jag fattar inte de som orkar lyssna på andras elände hela tiden. Och jobba med det. Men jag är glad att de finns. Man har ju som sagt en del i bagaget som behöver luftas ibland. Och som ni vet så är det ju mycket samtal om mitt liv efter att jag blev utsatt för misshandel. Ja av min idiot till ex man.

Det är ju en del som ska ut, och det är skönt att få prata av sig. Men jag känner att jag börjar må lite bättre nu än vad jag har gjort. Det är positivt. Men det har ju gått en tid sedan jag lämnade detta kräk.

Jag går nu bara och hoppas att det ska bli ett avslutat kapitel i mitt liv, att rättegången blir av så snart som möjligt. Att gå och vänta är inte kul alls. Det känns som om det skulle vara bra om den kom snart. Så jag kan gå vidare med mitt liv sedan.

Och försöka glömma den tid som varit. Och den mannen. Inte för att jag kommer att kunna blunda för det han gjorde för mig, men jag vill inte tänka så mycket på det och då vore det bäst om detta kunde bli ett avslut.

Jag är redo för att leva på nytt igen.

Jag är glad att jag har mina nära och kära som stöttar mig. Utan de skulle det nog vara tyngre.

Men jag känner att det får vara nog nu, jag vill bli fri någongång. Jag vill inte älta gammalt skit längre. Jag vill bre ut mina vingar och flyga vidare mot andra mål.

Idag stod det igen om kvinnomisshandel i den tidningen som är för mitt län. Detta skit pågår dagligen, året om för någon kvinna där ute och jag lider med de alla.

En slagen kvinna, är alla kvinnors lidande.

Så är det bara.

Allvarligt talat så kommer det tyvärr alltid finnas män som slår sina kvinnor. Det är för jävligt rent ut sagt.

Jag lider med alla dem.

Men jag är glad att jag hann gå i tid. Och att jag överlevde.

Dessa män är kräk. Så är det bara.

Ja, nu ska jag försöka dra mig till sängen. Bäst å försöka sova lite, får besök imorgon av en god vän. Vi har mycket att tala om så jag vill känna mig utvilad då.

Ha det gott därute. Var rädda om varandra !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av valkyria70 - 12 november 2012 16:46


  Nu i förra veckan fick jag då hem förhörs protokollet från alla förhör med mera från misshandeln. Har läst igenom det och de frågor jag behöver svar på har jag ställt till min advokat via mejl. Hoppas hon kan svara på dem. Det känns som om rät...

Av valkyria70 - 23 oktober 2012 22:52

Det är typiskt att man inte har någon tv. Idag på veckans brott tog de upp just om det här med kvinnovåldet. Var iallafall inne på deras sida på nätet och fyllde i något formulär de hade angående oss kvinnor som blivit drabbad av detta meningslösa vå...

Av valkyria70 - 20 oktober 2012 11:28

  Det är lördag förmiddag, sitter och är smått irriterad på gårdagens händelse. Jag och ett par vänner skulle gå ut en promenad och när vi kommer runt husknuten så står polisen där och samtalar med lite folk. Vi stannar till och pratar lite vi med ...

Av valkyria70 - 18 oktober 2012 14:06

       

Av valkyria70 - 9 oktober 2012 23:14

  Hemmet är den farligaste platsen för en kvinna. Här begås den största delen av misshandels brotten.   Fakta: Så sent som 1982 kom lagen som leder kvinnomisshandel till allmänt åtal. 1997 anmäldes 19046 misshandelsbrott mot kvinnor 40% ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards