Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Lördag den 20 Oktober 2012

Av valkyria70 - 20 oktober 2012 11:28

  Det är lördag förmiddag, sitter och är smått irriterad på gårdagens händelse.

Jag och ett par vänner skulle gå ut en promenad och när vi kommer runt husknuten så står polisen där och samtalar med lite folk. Vi stannar till och pratar lite vi med med dem.

Då helt plötsligt dyker mitt ex upp i en rasande fart i sin bil. Den vägen vi står på är en 30 väg, men han kom farandes som en kanon kula. Jag sa då åt den kvinnliga polisen att äntligen får andra se och även nu det bästa att just polisen fick se att han rör sig i mina kvarter. Han har inget att göra just här där jag bor. Han känner inga här och då undrar man, vad vill han?

När jag sagt till mina vänner, mina nära och kära eller till polisen att han åker runt hos mig, så tror inte folk på en. Och jag tror att jag hallucinerar ibland. Men så är det ju inte. Han är ju här.

Och nu fick de ju se det själva, så det kändes bra. Det kan ju inte vara så tokigt att ha just polisen som vittne till att han var här....Och inte nog med det. Ett par ungar som också fanns på plats, berättade att just den bilen brukar vara här på dagarna, kvällarna och åka runt och gasa. Bättre bevis kan jag inte få.

Ska försöka få tag i den polis som har hand om fallet med min ex man. Jag ska be honom ta itu med detta. Jag orkar inte ha honom farandes runt här. Det tär på psyket och det känns som om jag blir instängd mer och mer, då jag inte ens kan känna mig trygg i närheten av min bostad. Jag har svårt nog ändå att gå ut, och detta gör ju inte saken bättre att han rör sig här omkring. Jag vill kunna känna mig fri och gå ut då jag vill, men jag kan inte det då jag är rädd att han ska få tag i mig. Och eftersom man inte får ha något vapen att skydda sig med, så stressar detta mig mer. Att jag bara har mina händer och fötter att försvara mig med om han kommer och gör sina hot till allvar. I å för sig så har jag ju mitt larm, men tänk om jag inte hinner larma innan. Vad gör man då? Och jag kan inte slå tillbaka på denna man. Jag har ingen chans mot honom. Han är både längre och större än mig och starkare.

Jag vill bara ha honom borta från mig. Varför kan han inte lämna mig ifred? Vad vill han?

Ska jag behöva gömma mig inomhus för att jag är rädd att han ska slå mig igen?

Jag tycker detta är så sjukt. Hoppas att polisen för en gångs skull, kan ta min rädsla på allvar snart.

Kanske det blir bättre om jag talar om för denna polis vilka poliser som fanns på plats nu sist så kan han ju höra med dem att detta faktiskt har hänt och att de såg att han far omkring här. Något måste ju göras snart. Han kan väl inte få hålla på hur länge som helst med denna terror?

Jag blir galen snart. Jag vill ju bara få vara ifred. Utan honom som gjort mig så illa.

Näe, fan jag blir bara så jävla förbannad.

Man känner sig så maktlös av detta. Att han kan få hålla på och jag ska behöva gömma mig för att få vara ifred.

Det är sjukt !

Vad tycker ni?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av valkyria70 - 12 november 2012 16:46


  Nu i förra veckan fick jag då hem förhörs protokollet från alla förhör med mera från misshandeln. Har läst igenom det och de frågor jag behöver svar på har jag ställt till min advokat via mejl. Hoppas hon kan svara på dem. Det känns som om rät...

Av valkyria70 - 23 oktober 2012 22:52

Det är typiskt att man inte har någon tv. Idag på veckans brott tog de upp just om det här med kvinnovåldet. Var iallafall inne på deras sida på nätet och fyllde i något formulär de hade angående oss kvinnor som blivit drabbad av detta meningslösa vå...

Av valkyria70 - 18 oktober 2012 14:06

       

Av valkyria70 - 16 oktober 2012 00:16


  Det är måndag till tisdag nu. Klockan har passerat midnatt. Sitter här och ugglar framför datorn. Har hållt på och fixat och trixat med lite foton nu ikväll. Det är ju ett av mina största intressen här i livet. Idag har jag varit hos min vän...

Av valkyria70 - 9 oktober 2012 23:14

  Hemmet är den farligaste platsen för en kvinna. Här begås den största delen av misshandels brotten.   Fakta: Så sent som 1982 kom lagen som leder kvinnomisshandel till allmänt åtal. 1997 anmäldes 19046 misshandelsbrott mot kvinnor 40% ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards