Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Tisdag den 23 Oktober 2012

Av valkyria70 - 23 oktober 2012 22:52

Det är typiskt att man inte har någon tv. Idag på veckans brott tog de upp just om det här med kvinnovåldet. Var iallafall inne på deras sida på nätet och fyllde i något formulär de hade angående oss kvinnor som blivit drabbad av detta meningslösa våld. Bad de höra av sig också till mig. Hoppas att de gör det. Jag känner att jag orkar stå för det jag blivit utsatt för och behöver inte dölja det på något vis. Jag kan även tänka mig att bli intervjuad om de nu skulle vilja det. Varför ska jag skämmas? Det ska mannen göra som utsatt mig för detta jävla brott.

Jag tänker inte vara tyst om detta. Därför känns det extra bra om de nu hör av sig och vill ha lite svar på enkäten jag fyllde i.

Detta brott måste få mer att reagera. Och tack vare media så kommer det ju ut till allmänheten. Att vara en drabbad kvinna som gapar och tjoar om detta som jag kan göra, kommer inte långt ensam. Men ju fler vi är som vågar tala öppet om detta, ju bättre är det.

Vill kolla på denna repris som går den 24/10 eller den 25/10. Får gå hem till någon som har tv då.

Ja, jag har även haft samtal med polis idag, och jag känner mig så tjatig då jag ställer så många frågor med mera om allt som händer och sker i mitt fall. Men jag vill ju veta vad som händer. Och om det händer något nytt.

Går ju som sagt och väntar på att ett åtal mot min ex man ska bli av.

Blir galen snart om den inte blir det snart. Det är så jobbigt att vänta. Jag vill ju bara ha ett avslut.

Och försöka gå vidare sen. Dagarna går och jag kämpar på.

Försöker ta en dag i taget. Vissa dagar mår jag bättre, vissa sämre. Men det är ju jobbigt att leva i denna ovisshet om man får vara i fred, eller om allt annat som blir runt ikring det som varit.

Det är jobbigt. Och för de som aldrig levt så här, de förstår inte riktigt hur mycket vi kvinnor får kämpa oss fram. Både med myndigheter och att orka gå vidare. Varje dag är en kamp.

Man måste vara stark för att orka.

Men orkar man vara stark hela vägen?

Det får man hoppas att man gör. Och natten nu tills imorgon den 24, så är det 7 månader sedan jag lämnade denna man. Känns gött att tiden går, trots allt......

Jag känner iallafall att jag inte tänker vara tyst om detta. Detta ska komma ut. På ett eller annat sätt.

Punkt slut !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av valkyria70 - 12 november 2012 16:46


  Nu i förra veckan fick jag då hem förhörs protokollet från alla förhör med mera från misshandeln. Har läst igenom det och de frågor jag behöver svar på har jag ställt till min advokat via mejl. Hoppas hon kan svara på dem. Det känns som om rät...

Av valkyria70 - 20 oktober 2012 11:28

  Det är lördag förmiddag, sitter och är smått irriterad på gårdagens händelse. Jag och ett par vänner skulle gå ut en promenad och när vi kommer runt husknuten så står polisen där och samtalar med lite folk. Vi stannar till och pratar lite vi med ...

Av valkyria70 - 18 oktober 2012 14:06

       

Av valkyria70 - 16 oktober 2012 00:16


  Det är måndag till tisdag nu. Klockan har passerat midnatt. Sitter här och ugglar framför datorn. Har hållt på och fixat och trixat med lite foton nu ikväll. Det är ju ett av mina största intressen här i livet. Idag har jag varit hos min vän...

Av valkyria70 - 9 oktober 2012 23:14

  Hemmet är den farligaste platsen för en kvinna. Här begås den största delen av misshandels brotten.   Fakta: Så sent som 1982 kom lagen som leder kvinnomisshandel till allmänt åtal. 1997 anmäldes 19046 misshandelsbrott mot kvinnor 40% ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards